SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Khamis, 31 Disember 2015

BYE 2015 WELCOME 2016

Alhamdulillah dan terima kasih Allah untuk tahun 2015 yang awesome. Banyak perkara yang baik dah aku lalui pada tahun ni dan perkara-perkara yang tak baik aku anggap sebagai pengalaman untuk mengajar aku erti kehidupan.

Awal tahun ni HANI QAISARAH BINTI MOHD HAFIZ mendaftar di TABIKA KEMAS AIN BAIDURI pada usia 4 tahun. Well sedikit mencabar sebenarnya. 1 bulan pertama aku asek dengar rengekan Hani nak school tangga. Sorry Hani tak boleh, school tangga Hani tak sehaluan tempat kerja Baba. tapi takpe, kat mana-mana pun boleh pandai. So far tak pandai baca lagi, hanya kenal beberapa huruf dan nombor. Hurm mana taknye, asek cakap dengan cikgu Hani boring. Lahai anak. Try next year Hani..

Adik perempuan aku aka makngah telah selamat menamatkan zaman bujang dia. Aku gigih jadi sebahagian perancang wedding dia time tu. Alhamdulillah succes. So far lom nampak ciri-ciri aku nak jadi maklong lagi. Sikit masa lagi la tu. And of course double happy sbb adik ipar. Alhamdulillah bertambah ahli keluarga. Sorry, Ni je picture yg mampu aku share sbb gmbr yg cun2 xde dalam simpanan.

Antara yang terbaik dan awesome, aku selamat melahirkan MUHAMMAD HARRAZ BIN MOHD HAFIZ aka ADAM. Alhamdulillah aku terasa sangat-sangat lengkap dah keluarga aku. Allah permudahkan urusan bersalin aku, walaupun aku Czer tapi aku tau itu lah yang terbaik yang Allah dah tentukan untuk aku. Mama Love Adam.

Sambutan Hari Jadi Hani ke 4 tahun. Kecil-kecilan bersama ahli keluarga. Buat kat rumah jugak, yela mama kau ni dalam pantang lagi. Thanks makngah ima sponser kek and the present also from atok ibu. Hani beriya nak buat sambutan hari jadi kat school dia, tapi date birthday dia jatuh bulan puasa. So takdapatla, next year mama try kabulkan permintaan Hani ye.

Antara perkara yang terbaik untuk penghujung tahun 2015, adik bungsu aku MUHAMMAD MUIZ AFFANDY BIN ALI gots 5A in UPSR and Full mark (4) untuk soalan KBAT. Also Jayyid Jidan untuk PSRA 87.30%. Tq Allah, fuhh lega bila keputusan keluar. Mana taknye, dak ni belajar tak konsisten. Mungkin berkat doa ibu bapa dan usaha dia sendiri. Tq allah. Tawaran menjurai-jurai datang, SM Sains Tuanku Munawer (SASER), MRSM Muar interview, SMKA Maahad Hamidiah Kajang. Hasil fikir panjang dan pengalaman kenalan SBP jadi pilihan. Semoga pilihan yang di pilih adalah yang terbaik. Good luck Muiz.

And di akhir tahun 2015, adik ipar aku yang sorang ni akhirnya bertunang. Well tahniah and cepat-cepat kumpul duit kahwin ye, seronok kawen ni ni hahhahaa. Lambat-lambat rugi :) Tahniah Hamim & Zue.

Itu antara yang aku ingat untuk perjalanan 2015. Harap 2016 memberikan perkara yang baik-baik sahaja dalam hidup aku. Kalau cerita harapan 2016, aku lom fikir lagi target tahun depan hahahaa..

Bye 2015 :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan