SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Jumaat, 1 November 2013

Jerawat Oh Jerawat

Stresssnye T_T

Seumur aku 27 tahun aku bukan la seorang yang mempunyai jerawat kat muka. Setakat 1 2 das tu biasalah, pemanis muka. Tapi masalahnya sekarang muka aku macam kena tabur dengan jerawat. Huwaaaaaa tak suka tak suka. Benci benci benci. Cane ni u alls T_T.

See u alls nampak tak. Muka aku ni siap bengkak sebelah sebenarnya. Lepas tu bahagian pipi rasa panas. Confident level i merundum tau. Since monday la ni, dia start naik mula dari dagu sampai la ni dah naik kat pipi.

Sebab aku makan seafood ke. Yela minggu sebelum ni kan aku melantak seafood tak hengat. Pastu aku ada makan supplement. Tapi takkan la sebab bukan untuk kecantikan pun. Produk Amway rasanya dah bertahun-tahun bertapak kat Malaysia ni. Aku makan Calcium, Lacithin E dan Bio C. Hurmm.

So sebagai conclusion nya, aku try tak makan Lacithi E dulu. Sebab setahu aku produk ni untuk membaiki darah tersumbat, memecah lemak. Mungkin disebabkan darah aku kotor so terkeluar la jerawat kat muka yang gebu ni. Entah la aku try and error dulu, mana tau mungkin ada kandungan tablet yang aku tak boleh makan.

Seriously since muka aku naik jerawat ni. Aku tak de nak garu muka. Walaupun subhanallah gatal tu memang Tuhan yang tahu. Tapi dalam hati ni memang buat bersabar je. Takut nanti merebak pastu tinggal kesan pulak. Ishhh ngeri ngeri tak nak. Dalam hati aku bukan jerawat ni, tapi entahla. Sebab muka aku ni macam muka orang kena gigit nyamuk merah merah dah. Alahaiii muka.

Sabar ye wawa. Nanti gebu la balik pipi tu. Tak nak tak nak tak nak sedih k. Hubby pun dah malas nak layan, addict beauty sangat kan :)Tapi tak cantik pun sebenarnya. Cukup la sekadar manis dipandang. Hehheee sebab dari dulu takde orang cakap aku cantik. Manjang cakap aku manis je. Tau la aku ni hitam hitam si tompok manis huh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan