SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Khamis, 31 Oktober 2013

Tak Jujur Dalam Berniaga

Aku nak mengadu ni, kenapa lately ni aku selalu terkena dengan peniaga yang tak jujur. Aku makan kat sebuah kedai ni, dah selalu makan kat situ so rate harga tu memang dah tau. Dalam hati tak la berkira sangat, cuma merungut sikit sebab rasa macam kena bodoh pun ada. Kalau sekali kena boleh tutup mata, kira bukan rezeki aku la kan. Mungkin tersilap ke tapi bila dah kali ke dua. Aku rasa macam, ishhh kenapa ko ni..

Situasi

1- Dia dah kira dengan kalkulator, tap tap tap amount RM14.80. Dia mintak kat aku RM15.00. OOOk ada penggenapan harga agaknya. Ok fine itu kali ke dua aku kena kat kedai yang sama.

2- Aku beli Teh O Ais bungkus satu. Dia punch RM1.40 tapi mintak aku RM1.50.

Fine. Mesti korang kata aku kedekut kan. Yela seposen pon nak berkira. Bukan berkira tapi aku rasa macam dia tak hormat aku as a customer. Feel sedih tau, sedih la sangatkan hehee. Tapi rasa macam diperbodohkan la. Hilang respect aku kat peniaga macam ni..

Aku halalkan dont worry. Tapi next time please lebih jujur ye, nanti Tuhan marah. Tak berkat nanti keuntungan yang kita perolehi. Sedihkan macam tu, kita ni berniaga nak lama. Kalau ada customer yang sentap, tak nak dah datang lagi.

Aku pernah kena harga macam melampau. Taktau la maybe salah kira kot. Aku suruh cashier tu tulis satu-satu harga makanan yang aku beli. Fine almost 7 ringgit tau. Itu sebab terlalu tak logik. Dan sengeh je la ko mampu, no sorry kan. Hurmmm..

Saya sayang family saya. Motif hehehe. Nak jugak tenyeh gambar kan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan