SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Selasa, 15 Oktober 2013

APPETON LYSINE untuk Hani

Salam.. Entry ni dah lama sebenarnya dah lama aku buat, sebulan maybe hi3. Tapi dek kerana terlupa maka terduduk la dia dalam draf..

Ok, seperti sedia maklum Hani ade masalah berat dan tinggi yang tidak meningkat. Biasanya check up umur 2 tahun di klinik, pihak klinik akan panggil masa umur 2.6 tahun. Tapi Hani masih dipanggil, untuk 2.1 tahun & 2.3 tahun. So atas nasihat nurse mereka suggest kan aku bertukar susu dan makan supplement T_T..

First- Susu done, aku bertukar ke Dumex (gagal, Hani cirit-birit sama macam dia minum susu S26, Anmum) so aku cuba Dutch Lady ok ngam. Takde masalah nampaknya, so dah 2 bulan Hani minum susu DL. Alhamdulillah serasi..

Second-Aku pergi farmasi cari ada la supplement and ada beberapa jenis. Tapi untuk jenama Appeton ada yang cecair dan gula-gula. Aku tanya tentang rasa, bau, struktur nasib baik budak tu tau jawab so taklah susah aku nak decide beli yang mana. So aku beli yang cecair, sebab boleh masukkan dalam susu dan hanya 1 kali sehari. And memang ada berubah sikit bau susu tu. Tapi alhamdulillah Hani bukan jenis yang susah makan ubat so boleh bagi direct..

Tak sabar nak tengok perkembangan Hani lepas 2 bulan. Hope Hani dapat membesar dengan sihat. Mama LOVE u Honey :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan