SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Isnin, 16 September 2013

Nenek datang lagi

Petang semalam atok ibu (ibu aku) ada cerita yang Hani tiba datang kejutkan atok ibu, time tu atok ibu tertido..

Hani : Ibu ibu ibu (Atok ibu).. Nenek datangggg..
Ibu : Erkkk.. Mana nenek tu..
Hani : (Hani pandang sekeliling rumah) Nenek dah takde laaa..
Ibu : Hani kawan dengan nenek ke?(saja nak cungkil minat supaya Hani bercerita)
Hani : A'haa.. pastu terus wat muka selamberr
Makngah: Hani, nenek cantik tak??
Hani : Taaaak..

Sebelum ni pon aku ada perasan, time umur Hani setahun hingga nak cecah 2 tahun dia selalu menangis beriya-iya sambil tutup muka. Bila kita panggil, amik bantal dia lagi dia meraung macam ketakutan tapi now since umur dia nak masuk 2 tahun dah takde dah menangis tapi bercakap-cakap la plak..

Aku penah dengar Hani cakap tentang nenek ni tapi rasanya nenek ni tak mengganggu kot. Yelaa sebab dia tak meraung pun..

Ni cerita dari makngah sbb masa tu diaorang tinggal berdua kat uma dan tengah tido. Tiba2 makngah dengar suara hani menangis sambil bersandar kat katil angah. Pastu Hani boleh cakap sensorang, hahaa maknga ko memang tak boleh harap, dengar anak buah kesayangan menangis cakap sensorang. Terus dia tutup muka dengan selimut aptb..

Antara dialog Hani :
* Nenek janganla.. jangan kacau hani..
Taknak kawan nenek..
suara hani alaa alaa budak nak nangis

Makngah ko memangla tutup je muka dengan selimut adeiii..

Aku ada gak bawa berubat, org tu cakap benda2 ngikut hani tapi tak mengacau. Benda2 ni suka dengan anak kau ni. Dalam hati, tak payah la nak suka suka ke ikut ikut ke, tak payah ye. Sian anak aku dah macam ape cakap sensorang, kadang2 aku pun naik Confius hani ni bercakap ke berangan..

Lagi satu dia kalau cerita tentang kawan ke nenek ke dia xkan layan kita cakap melainkan dia sendiri yang buka mulut. Tu aku perasan, kalau diasak dengan pertanyaan je, dia boleh jadi marah macam nak mengamok. Dah la dik tak payah kawan dengan mereka2 tu. Kalau adik nak main ajak mama dengan baba je..

Hopefully pasni takde lagila story-story macam ni ye dik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan