SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Ahad, 30 Oktober 2011

Belas Kasihan Antara Haiwan & Manusia

Ape yang korang paham bila tengok beza 2 pict kat atas ni.
Rasa bodohkan bila tengok manusia2 yang tak berhati perut.

Bila aku tengok berita TV3 tentang budak tu,
aku cepat-cepat pergi tengok sara dalam buaian.
Rasa sedih yang amat, dah la diabaikan orang sekeliling,
dilanggar buat kali ke dua T_T.
Mana hilangnya belas kasihan mereka sebagai manusia.

Dalam hati aku harap budak tu mati,
sebab aku tau kalau hidup pun dia terseksa.
Haiwan kat atas ni pun lebih mulia, walaupun dia tak dikurniakan akal.
Manusia dibagi akal tapi tak guna.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan