SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Khamis, 5 Mei 2011

Botol Susu BPA Free


Pada hari ini, semua ibu bapa sedang sebok tentang botol susu BPA Free ni.
Tentang bahaya penggunaannya untuk jangkamasa panjang, ada juga yang tak kisah,
ada jugak yang terlalu taksub (taksub sbb sayang)..

Bagi aku, mudaratnya BPA ni yang seperti gambar di atas.
Simbol2 ni setahu aku ada di bawah botol atau di garisan sukat air.
Dan setahu aku juga setiap satu simbol tu ada maksud dia,
yang tu aku pun tak berapa expert so para ibu bapa try google k.
Yang paling tinggi no 7 rasanya..

Aku pun sebagai bakal mama dan hubby sebagai bakal babah
tak terlepas dari risau akan kemudaratan BPA ni.
So we all cari botol susu yang dalam lingkungan kemampuan,
that why we choose BPA-Free Pureen PREMIUM.
Aku rasa harganya amat berpatutan dan mudah diperolehi (JJ, The Store dll).
Takdela aku mampu nak membeli jenama memahal like AVENT
walaupun pada mulanya jenama tu jadi pilihan hati..

Aku beli 2 biji botol susu 4 oz untuk air putih (Kuning and Pink).
Hubby yang pilih tau, sweet je huhhuu..
Harga RM 8.** sebotol. See murah tau..

Yang 7 oz aku beli 2 biji gak (Biru dan Biru).
Yang ni aku pilih, walaupun hati nk yang putih hu3.
Harga RM 9.** sebotol. Murahh winkkk..
Lagi satu kat botol susu ni, ada tulis terang-terang
BPA FREE..

Actually bukan tu je korang kena fikir tentang botol susu ni.
Tentang puting dia gak. Kalu ko pikir mampu nak beli puting harga
RM10 seunit its ok, tp untuk aku RM5 still on buget.
Lagi ko terasa kalau anak korang gigit hujung puting, kne plak hujung bulan.
Adoiii tp bg yang berkemampuan RM10 apela sangat..

P/s : Tepok dada, seluk poket.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan