SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Selasa, 1 Mac 2011

Tempe Masak Sambal 2

You all tau kan aku masak tempe samabal semalam..
Harus berjaya ok.. Aku masak dengan penuh susah payah..
Almaklumla aku nak bawa perut aku lagi, nak ke kiri ke kanan lagi..
Terasa pergerakan tu adalah terbatas dan sangat lambat okey..

Dari jam 5.40 petang, tepat jam 7.00 malam aku siap masak sambal tempe dengan sayur goreng. Start dari aku masak tu perut aku memanjang mengeras je. Aku pun tak tau kenapa. Tapi perut aku mengeras sampai ke malam, aku je yang tau macam mana aku menahan sakit perut aku tu. Aku rasa punca nya adalah aku angkat lesung batu dan menumbuk bawang..

Kat umah, aku pakai lesung bersaiz sederhana tapi bagi aku berat sebenarnya lesung tu. Time anak dara, ibu aku pakai lesung batu yang saiz kecil, sesuai dengan aku yang memang kalau tumbuk bawang tak pernah lumat betul hu3. Selalu ibu aku kena tumbuk balik hahhaaa..

1 ulasan:

  1. Sedap ker masak tempe..
    Kak Erin, Miri..

    BalasPadam