SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Khamis, 10 Jun 2010

Mustika Ratu Perawatan Jamu Puteri

Sape makan jamu angkat tangan. Ok takde sape nampak nye yang angkat tangan. Ekceli aku nak tau tentang jamu ni, bagus ke? Baik ke? Ade Kesan ke? Memudaratkan ke? Boleh kurus ke?*Wink. Bila cakap nak kurus je mesti semua nak tahu kan.

Aku dah makan jamu dari zaman sekolah lagi, dari jamu serbuk packet2 dalam kotak. Time ni kalau aku makan jamu mesti aku nak bertenggek atas sinki. Why? aku rasa korang sume da tau dah. Tak payah cerita hu3.. Sekarang dorang telah menyediakan jamu yang lebih mudah jenis biji-biji. Sehari makan 7 biji, kenapa 7 baji?Don't ask me, don't know okey. Kenala tanya pengasasnya dari Indonesia, Ibu Mooryati Soedibyo. "Ibuk kenapa ya, harus ditelan 7 biji?.

Tapi sapa yang tak tahan makan jamu ni, perut dia akan rasa panas. So aku suggest kan korang kurangkan bilangan pil dia. Nak kuruskan ha3...
(INI BUKAN PIL KURUS : T_T jangan la nangis korang teehee)

JAMU PERAWATAN REMAJA PUTERI MUSTIKA RATU
Ade 4 jenis rawatan dan dimakan mengikut aturan hari yang ditetapkan :

1. Pil Parem Keneman - Digunakan secara tradisional untuk kecantikan wanita (Isnin & Khamis)

2. Pil Sekar Kedaton - Digunakan secara tradisional untuk kesihatan badan (Selasa & Jumaat)

3. Pil Suri Ayu - Digunakan secara tradisional untuk melancarkan peredaran haid, menghaluskan kulit dan mengurangkan masalah jerawat (Rabu & Sabtu)

4. Pil Seri Cahayo - Digunakan secara tradisional untuk melegakan kepenatan fizikal (Ahad)

** Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia MAL 20040700T (tak tau ape maksud dia, kalau yang amik medic tu faham kot)

Kalau cerita pasal kesan dia, aku tak menghadapi senggugut yang tahap nak bersalin (dulu aku terpaksa jadi tenggiling) , aku mudah buang air besar (dulu ngeri) , jerawat takde (taktau la aku memang takde jerawat + cantik + berseri + jelita) untung b dapat sygkan, huh tak pasal. Emm dan dari segi kulit biasanya orang yang mengamal kan jamu kulit tu nampak lain iaitu sihat.

P/S: Wanita hamil dilarang sama-sekali menelan pil-pil, sebab.... alah korang pun tau kan kenapa.. Ok nampak macam tak tau je, bolah bersalin nanti.. Yang baru nak jadi, ada yang tak jadi nanti, kempunan.. So plz take note..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan