SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Selasa, 18 Mei 2010

Rumah Untuk Disewa

Bukan la rumah sebesar ni, cukup la rumah kos rendah yang berkeadaan selesa.
Untuk aku dan hubby.
Dah hampir sebulan aku cari rumah untuk disewa tapi susah bukan main. Kalau jumpa pun tak padan dengan buged yang tersedia. Maklumla baru kawen, duit baru lepas habis takkan nak sewa tempat yang mahal-mahal. Untuk area kawasan aku boleh dapat dalam RM350 tapi kena berusaha bagai nak keringla, kalau terjumpa pun RM400. Senang kata aku jumpa rumah untuk di sewa belum cecah lima pun untuk aku pilih. Nak dok rumah parent, emmmmmmmmmmm tunggu la aku fikir. Sebolehnya baik rumah sendiri, sebab kita dah tak sama dengan yang dulu. Ada tanggungjawab sendiri, ada hati yang perlu di jaga emmm macam2 lagi faktor2 yang perlu difikir.

Ada jumpa satu rumah tu tapi bila ada yang inform that house tu keras sebab dah lama sangat di biar kosong so adalah lebih baik aku tak sewa. Aku dah la penakut, lagi ada satu cerita yang di alami oleh anak kawan mertua aku. Tentang HANTU, pasangan baru kawen ni menyewa di sebuah rumah. Si suami selalu balik lambat dan tinggalla si isteri di rumah sorang diri. Pada suatu malam si suami balik seperti biasa, dan melakukan hubungan ehem ehem. (Bagi pengantin baru benda ni perkara biasa, bantai je tak kira penat hu3..). Selesai je, tiba-tiba kejadian si suami balik berulang lagi. Si isteri berasa confius, "Siapa yang balik tadi?". Hal ini berlarutan beberapa kali, si isteri bertanya kepada si suami dan si suami menidakkan kepulangannya. Menurut si isteri setiap kali bersama Saka tu, hubungan tu terasa hebat. x2*?%cdjh/sijd#2 apa punya cerita daaa. Timbul tanda tanya pada pasangan ni, pasangan ni bertanya pada yang arif berkaitan hal ni. Menurut yang arif HANTU tu adalah SAKA yang duduk kat rumah tu. Emmm aku terfikir lak, entah-entah suami dia yang bela astargf... Emm mengandung tak pempuan tu. Kalau mengandung anak sapa nak cakap, ANAK HANTU KE?. Tapi katanya tak mengandung la, ALHAMDLLH.. On the sport pasangan ni pindah rumah, tinggalla Saka tu kesepian huh.

Emm mintakk aku dijauhkan dari benda-benda yang tak elok ni. So tinggal lagi dua bulan aku kena cari rumah, lagi sebulan sebelum majlis aku, semua orang dah busy. Sapa-sapa yang ada rumah untuk disewa, inform aku ye. Nak area telok panglima garang hingga sijangkang sahaja. Sewa RM350. Rumah kecik je untuk dua orang duduk (ada bilik, dapur, ruang tamu, bilik air kalau ada pool lagi bagus).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan