SSA

Foto saya
ME.. just a simple person who is searching for the meaning of life..some said life is hard..and some said life is easy.. for me life is what you make it become..it's really up to you to know how you want your life to be.. hopefully..i will...someday...can have the life that i have dreamed of.. I'm helpful, caring, quiet(Not So So), straightforward, friendly and i like to keep all my emotional to myself...

Khamis, 6 Mei 2010

BERTUNANG : 50% confirm dah jadi hak milik orang


TUNANGAN ORANG : Ok orang akan selalu perasan yang kita nie tunangan orang, sudah bertunang, darah manis dan lain-lain kalau Si Gadis mempunyai cincin emas belah rotan di jari manis sebelah kiri (dah ada wakil dari sebelah lelaki datang berbincang tentang si gadis dan belanja hantaran dll) dan di sebelah kanan Si Gadis tersarung cincin emas yang bertakhta kan batu (ikut orang dan adat ye, sebab ada sesetengah tempat taknak cincin emas ni).. Dan bla bla bla bla..
So untuk aku, orang dah cop tunang orang, so kalau dah tau maksudnya bakal berkahwin la kan.. Aku nak tunjuk sikitla cicin emas bertakhta batu sederet aku hu3, gambar kat atas tu la.. Aku takde cincin yang tertonggok kat atas tangan tapi aku pilih cincin yang batunye terletak sacara sederet.. Baru nampak moden dan lain dari yang biasa.. Harga untuk cincin ni RM** huh mana boleh bagitau.. Untuk cincin belah rotan, encik hubby yang pilih (nasib baik cantik).. So secara umumnya aku dah jadi tunang orang sebab aku dah ade dua bentuk cincin yang bermaksud cincin merisik dan tunang.. Aku dan hubby bertukar sebanyak 21 hantaran dari aku dan hubby sebanyak 17 hantaran termasuk cincin.. Sweet sangat bila teringat time tu hu3..
(Entry yang asal dah hilang so aku sambung yang ni tp isi nye lebeh kurang sama)
Berbalik kepada tajuk di atas, aku sebenarnya bengang bila orang asyik bertanya "bila nak kawen?", lantakla bila aku nak kawen pun.. Aku jadi malas dan bengang bila asyek di tanya.. Tanya sekali je boleh tak, malasla nak jawab..
Jadi tak privacy dah, so bila korang-korang tanya ofcouse aku tak jawab kan hahahaha.. Tak pun buat-buat tak dengar soalan.. Dah bertunang mestila ada rancangan nak kawen so untuk korang-korang jus tunggu kad ok.. Tak payahla asek tanya soalan yang sama je..
P/S: Jangan pakai cincin kalau taknak orang tau kita dah bertunang
Amaran: Kalau keluar dengan tunang pastikan pakai kalau taknak kena FIRE dengan laki korang.. (ade berani ke)




1 ulasan:

  1. tunang dengan saper..
    ok ker tunang cik bulat tu..

    BalasPadam